Mam
rower typu full. Od jakiegoś czasu próbowałem go przekształcić w rower
wyprawowy po ciężkim terenie. Tylny trójkąt fulla, który czeka na
założenie bagażnika. Do tej pory miałem bagażnik na sztycę, który miał
ograniczenia.
Te otwory to idealne miejsce jako otwory montażowe.
Bazowy
bagażnik wraz z oryginalnym mocowaniem. Ostało się tylko jedno
mocowanie gdyż drugie uległo złamaniu na bezdrożach Rumunii. Bagażnik
przeleżał bezużyteczny przez ponad 5 lat w garażu.
Bazowy bagażnik pozbawiony mocowań.
Solidny element do którego należałoby dorobić nowe mocowanie.
Z kartonu wyciąłem szablon.
Mocowanie będzie wchodziło w środek bazowego mocowania bagażnika.
Mała przymiarka ... PASUJE! Sukces!
Naniosłem
otwory montażowe. W punkcie skupu złomu nabyłem płaskownik aluminiowy o
grubości 2 mm. Waga prefabrykatu wyniosła 20 dkg więc za materiał nic
nie zapłaciłem. Następnie kilka godzin pracy ze szlifierką i 5 minut
pracy z wiertarką i mocowanie miałem wykonane.
Jeszcze tylko malunek i
...gotowe.
Górne mocowanie bagażnika jest przy damperze. Musiałem tylko wymienić śrubę mocującą damper na znacznie dłuższą by mogła chwycić dwa profile od.
Oto jak całość się prezentuje.
Mało widać? Oto schemat
Legenda
bagażnik
dodatkowe mocowania
punkty łączeniowe
Bagażnik
z sakwami. Prowadzenie
roweru po bezdrożach okazało się bardzo płynne. Tylne koło jest jakby
przyklejone do podłoża podczas gdy bagaż nie skacze tylko miękko pływa
nad przeszkodami.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz