Mocowanie bagażnika do fulla



Mam rower typu full. Od jakiegoś czasu próbowałem go przekształcić w rower wyprawowy po ciężkim terenie. Tylny trójkąt fulla, który czeka na założenie bagażnika. Do tej pory miałem bagażnik na sztycę, który miał ograniczenia.

Te otwory to idealne miejsce jako otwory montażowe.




Bazowy bagażnik wraz z oryginalnym mocowaniem. Ostało się tylko jedno mocowanie gdyż drugie uległo złamaniu na bezdrożach Rumunii. Bagażnik przeleżał bezużyteczny przez ponad 5 lat w garażu.



Bazowy bagażnik pozbawiony mocowań.




 Solidny element do którego należałoby dorobić nowe mocowanie.



Z kartonu wyciąłem szablon.



  Mocowanie będzie wchodziło w środek bazowego mocowania bagażnika.



 Mała przymiarka ... PASUJE! Sukces!



Naniosłem otwory montażowe. W punkcie skupu złomu nabyłem płaskownik aluminiowy o grubości 2 mm. Waga prefabrykatu wyniosła 20 dkg więc za materiał nic nie zapłaciłem. Następnie kilka godzin pracy ze szlifierką i 5 minut pracy z wiertarką i mocowanie miałem wykonane.

  Jeszcze tylko malunek i ...gotowe.





 Górne mocowanie bagażnika jest przy damperze. Musiałem tylko wymienić śrubę mocującą damper na znacznie dłuższą by mogła chwycić dwa profile od.

Oto jak całość się prezentuje. 





 
Mało widać? Oto schemat 



 Legenda
bagażnik
dodatkowe mocowania
punkty łączeniowe


 Bagażnik z sakwami.  Prowadzenie roweru po bezdrożach okazało się bardzo płynne. Tylne koło jest jakby przyklejone do podłoża podczas gdy bagaż nie skacze tylko miękko pływa nad przeszkodami.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz